נדל"ן בצל הקורונה

מעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן? חוששים מהשפעות הקורונה על שוק הנדל"ן? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שוק הנדל"ן בצל הקורונה, והאם מדובר בהזדמנות מיוחדת עבורכם.

האם מגפת הקורונה השפיעה על שוק הנדל"ן?

משבר הקורונה השפיע על החיים של כולנו וכן על השווקים השונים. כמו שהושפעו שאר השווקים, כך גם הושפע שוק הנדל"ן. המשבר יצר תנאים חדשים לרכישה של נדל"ן למגורים או השקעה בנדל"ן. מצד אחד, המשבר יצר סגרים ברחבי העולם אשר השאירו את כולנו בבתים, ומנגד יצר אפשרות להרחבת הבנייה וזירוז התחדשות עירונית. היות והמשבר היכה לא רק בארץ אלא ברחבי העולם, הוא השפיע הן על תחום רכישת נדל"ן בארץ והן על רכישת נדל"ן בחו"ל.

 

תרחישים צפויים בטווח הזמן הקרוב

משבר הקורונה השפיע על שוק המניות וגרם למניות של חברות רבות שהפסידו מהמשבר לקרוס, לעומת חברות אשר הרוויחו מהמשבר וזכו לעלייה במניות. הטלטלה בשוק המניות אשר מתרחשת ללא הפסקה, הביאה משקיעים רבים בשוק זה לבקש לפנות להשקעות בתחום הנדל"ן, היות ומדובר בהשקעות אשר כיום יהיו יותר יציבות. כמו כן, המשבר שינה את מושג הגלובליזציה והרדיפה אחריו, ועל כן עלול לגרום למשקיעי נדל"ן בחו"ל להשקיע פחות מחוץ למדינתם. תרחיש נוסף אשר עתיד לקרות הוא הפסקת סבסוד של פרויקטים מסוג "מחיר למשתכן" על ידי המדינה, היות וכלכלת המדינה נפגעה בצורה קשה כתוצאה מהמשבר.

 

מה יקרה בעתיד הרחוק יותר?

תהליכי הבירוקרטיה במדינה, לצד המדיניות הרווחת בישראל בתחום, הכוללת לרוב פרויקטי מחיר למשתכן, הביאו לעליית מחירי הדירות בארץ. זאת קרה היות ומדיניות זו וכן התהליכים הבירוקרטיים אשר מאטים את הבנייה, הביאו לירידה בהיצע הדירות אשר מתחולל לצד עלייה בביקוש לדירות. כך יוצא שישנה עלייה מתמדת במחירי הדירות. כאמור, משבר הקורונה עלול להביא לירידה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, וכך ימשוך משקיעים ישראלים להשקיע בארץ. כך הביקוש עשוי לעלות עוד יותר ומחירי הדירות עלולים לעלות. כמו כן, המשבר יצר פקק בייצור הכללי, כולל ייצור של חומרי בנייה, ומכאן שקיים מחסור בחומרים וכן ישנה בעיית שינוע שלהם. על כן, יתכן והמחירים יעלו עוד יותר.

 

משבר הקורונה – הזדמנות להשקעה

לצד העלייה הצפויה בשוק הנדל"ן, קיימת גם הזדמנות להשקעת נדל"ן מניב בטווח הזמן הקרוב. היות ולמרות הסגרים, החליטה מדינת ישראל כי תחום הבנייה ימשיך לפעול כרגיל תחת הגדרה של עיסוק חיוני, נוצר פתח להתקדמות מהירה עוד יותר בתחום הבנייה ופיתוח התשתיות. זאת היות וכאשר כלל האוכלוסייה נשארה בבתים, יכלו עובדי הבנייה ופיתוח התשתיות לעבוד בצורה חופשית ומהירה הרבה יותר. כך יתכן והיצע הדירות יכול לגדול בצורה משמעותית ותיווצר הזדמנות לרכישת דירות בצורה מוזלת יותר בטווח הזמן הקרוב. בנוסף, במידה והמדינה תאלץ להפסיק את פרויקטי המחיר למשתכן, יתכן והביקוש ירד.

קראו עוד

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את כל העדכונים השוטפים