השקעות נדל"ן – המדריך המלא

כמעט כל אחד מגיע לנקודה בחיים בה הוא צבר די כסף בצד כדי שיוכל להשקיע חלק ממנו. ההתעניינות בכך היא טבעית, וכך גם ההתעניינות בהשקעה בנדל"ן. הנדל"ן נחשב לאפיק השקעה בטוח וסולידי יחסית, המתאים למי שברשותם סכום כסף רב יחסית וחוסר רצון ליטול סיכונים גדולים.

 

השקעה בנדל"ן

השקעה בנדל"ן היא למעשה השקעה בנכס מקרקעין. כלומר, ההשקעה יכול להיות השקעה בדירה, השקעה בחלקת אדמה, השקעה בנכס מסחרי ועוד. כל אחד מן האפיקים הללו הוא שונה מרעהו אך כולם מהווים השקעה בנדל"ן. ההשקעה היא למעשה רכישה של אחד מן הנכסים הללו ככלי לצבירת תשואה. כידוע, שוק הנדל"ן בישראל אשר בעבר נחשב סולידי מפני שהתשואות בו היו נמוכות יחסית (וכך גם הסיכון) כיום הפך להשקעה חמה לאור הזינוק המטורף במחירי נכסי נדל"ן (אך לא במידת הסיכון שעודנה נותרה נמוכה).

 

השקעה על הנייר

ישנן שתי אפשרויות עיקריות לביצוע השקעה בנדל"ן – רכישת דירה "על הנייר" או רכישת נכס קיים. רכישת דירה "על הנייר, היא רכישה של דירה מקבלן אשר מתעתד להקים בניין דירות חדש אך הוא טרם החל לעשות זאת. כלומר, מדובר ברכישה של נכס שאן אפשרות לבחון את המצב, להתרשם האם הוא מוצא חן בעיניך, לבחון מי הם השכנים והאם הסביבה נעימה לנו. הרכישה מתבצעת על בסיס מידע המסופק מהקבלן המציג לנו את תוכניות הבנייה ואת תכנית הנכס אותו צפויים לרכוש, ועל בסיס הסבריו אודות המקום. עם זאת, במקרים רבים נתקלים רוכשי הדירות באי התאמה של חיובי הקבלן ומתאכזבים. היתרון המשמעותי ברכישה בשיטה זו הוא בחיסכון האדיר בכספים אותו ניתן להשיג לאור העובדה שדירות על הנייר נמכרות בהנחה לעומת דירות קיימות. האפשרות האחרת היא רכישת נכס קיים. השקעה כזו היא מסוכנת הרבה פחות ומאפשרת לנו לקבל הרבה יותר מידע לפני ביצוע העסקה. עם זאת, מידת התשואה בה תהיה נמוכה יותר לאור המחיר בו הנכס נרכש.

 

האם כדאי?

רבים שואלים האם להפנות את כספם לשוק ההון הוא לבצע רכישת דירה להשקעה. כאמור, מדובר בהחלטה אישית הנגזרת ממידת הסיכון שאתם מעוניינים ליטול בכסף המצוי בידכם. אם בידכם כסף רב ואינכם מעוניינים לסכנו – לכו את המסלול של נדל"ן להשקעה. לחילופין, אילו בידכם מעט כסף (יחסית) ואתם תאבי סיכון (ותשואה) – לכו על המסלול של השקעה בשוק ההון.

 

שהכסף לא "ישכב"

ההחלטה הכי חשובה לבצע היא ההחלטה להתקדם להשקעה. בין אם מדובר ברכישת נכס להשקעה ובין אם ניירות ערך, חשוב מאוד לא להותיר כספים צבורים בחשבון העו"ש, מפני שהם עומדים וערכם נשחק. לכן, גם אם אינם מבקשים ליטול סיכונים גדולים, חשבו על רכישת נדל"ן להשקעה אשר יוכל לשמור על ערך הכסף שלכם, ואולי גם לסייע לדורות הבאים אחריכם.

קראו עוד

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את כל העדכונים השוטפים